Diákok, adatok, jellemzõk, szokások
Tóth Attila <totha@kincsem.btf.hu>
ELTE TÓFK
Az elõadásban egy korábban végzett kutatást, és annak eredményeit mutatom be.
A vizsgálat az 1998/99-es tanév második félévében zajlott. A célcsoport az akkori középiskolás korosztály volt. Az kérdõív weben keresztül jutott el a diákokhoz, s a válaszok e-mailben érkeztek be feldolgozásra. Így végül 15 megye, 21 városából, 50 iskola, közel 1400 diákjától érkezett értékelhetõ válasz a kutatási szakasz befejeztével. Az akkor Magyarországon mûködõ 489 középiskola közül 381-et sikerült értesíteni a kérdõív létezésérõl, s ezek közül több, mint 10 %-tól érkezett be kitöltött kérdõív.
Az adatok begyûjtése után a cél az volt, hogy kapjunk képet az akkori középiskolás korosztály informatika köré csoportosítható, különbözõ jellemzõirõl. A nagyrészt leíró jellegû vizsgálat eredményeit rendszerezzük, esetleges összefüggések magyarázatát próbáljuk feltárni, és késõbb derítsük fel, van-e értelme és haszna további kutatások lebonyolításának.
A vizsgált jellemzõk közül néhány: informatika tantárgyi tudás, otthoni számítógép paraméterei, géphasználati szokások, tanulás-tanítás körülményei, attitûdvizsgálat, stb.
Az adatok részletes elemzése érdekes eredményeket hozott