Pedagógusjelöltek internet-használatának oktatási és személyes vonatkozásai

Lénárd András <lenarda@kincsem.btf.hu>

ELTE TOFK


Az elõadás egy három éve kezdett kutatás újabb lépcsõfokáról számol be. A kutatás az Internet személyiségre gyakorolt hatásait vizsgálja. Az elõzõ Networkshopokon beszámoltam az Internet 6-10 éves korosztályra gyakorolt hatásairól, valamint az Internet használatának módszertani kérdéseirõl. A téma folytatatásaként ezúttal a leendõ pedagógusok Internet-használati szokásait vizsgálom különös tekintettel a Hálózat majdani pedagógiai munkájukban betöltött szerepére. Kitérek arra, hogy a fõiskolások kihasználják-e tanulmányaik során az Internet adta lehetõségeket, milyen szintû ismeretekkel rendelkeznek a hálózati munka terén, mennyiben járul hozzá a fõiskolai képzés ezen ismeretei bõvüléséhez. A géptermi munka naplószerû megfigyelésével érdekes szokásokra mutat rá.

A téma elsõsorban azért érdekes, mert a pedagógusjelöltek attitûdjei közvetve hatnak a következõ generációkra is.