QMon Hálózat Minőségmenedzselés Szolgáltatás

Zsiga Árpád <>
InQMon Kft.


Az előadás az InQMon Kft által kidolgozott és üzemeltetett QMon LAN és voip minőségmenedzselő szolgáltatás használatával ismertet meg.

A QMon minőségmenedzselés szolgáltatás kidolgozása során az a cél vezérelt, hogy a felhasználó oldaláról jól fogadható, a hálózatos munkát könnyítő eredményeket adjunk, időigényesen használható, drága szoftver eszközök helyett. A szolgáltatás az általunk fejlesztett hálózat menedzselő szoftveren alapul, melynek legtöbb eleme automatikusan fut, könnyítve a használatot.

A QMon hálózat minőségmenedzselés hiteles és megbízható elemzést ad a hálózat állapotáról. On-line riasztásokat generál SLA-hoz rendelten mail vagy sms formában. On-line mail napi minőségriport jelentéseket küld az SLA-hoz rendelt címekre, on-line óránkénti SLA sértés listát küld a címzetteknek.

A minőségmenedzselés hosszútávú beavatkozásait segítik a havi riportok. A havi riportokban a hálózat havi trendjeinek elemzése szerepel. A havi riport része a havi hibalista és az operatív beavatkozási javaslatok, prioritási sorrendben.

A vezetői összefoglaló címszószerűen a jelenségeket és a megoldási javaslatokat tartalmazza.

A riport elemzés a forgalom, a hibaarány, az eszköz és sávszélesség kihasználás grafikus és logfile formában, prioritás sorrendben történő megadásával illetve konkrét hibajelenségek elemzésével, megoldási javaslat adásával, igény esetén a konkrét konfigurációs megoldással segíti a hálózat üzemeltetést.

Az előadás során a hálózati riportokra és az egyik leggyakoribb elemzési területre a voip hálózati riport elemzésekre mutatok példákat, inkább a felhasználási lehetőségekre fókuszálva, mint a tool működési technikáiban elmélyülve.

A LAN hálózatmérések ismertetése során bemutatom

az SLA alapú funkcióspecifikus riasztások kezelését,

az SLA alapú mérési csoportok létrehozását,

automatikus riportok futtatását, és

a riportok eredmény formátumát.

A voip mérések ismertetése során bemutatom

a legelterjedtebb voip hálózat típusokat és azok mérési elveit,

a voip telefon beállítási lehetőségeit,

egy automatikus voip riport készítésére alkalmas toolt és mérési riport eredményeket.

A szolgáltatás ismertetésénél referencia példákat mutatok az ipar, a kereskedelem és a banki világ területéről, ahol eredményesen használjuk azt.