Elektronikus ügyintézés: MODULO

Tóth Péter <>
Dexter Informatikai Kft.

Bátran kijelenthetjük, hogy minden felsőoktatási intézményben zajlanak különböző ügyintézési folyamatok. Ezen folyamatok nélkülözhetetlen kellékei a különböző űrlapok, melyek az ügyintézési folyamat minden szakaszában materializálják az ügyet, hordozzák az adatokat és a döntést. Gondoljunk csak bele: kitöltünk egy kérvényt, feltüntetjük a személyes adatainkat és hogy mire irányul a kérelem, majd átadjuk a nyomtatványt az ügyintézőnek. Ezt követően a szervezeten belül különböző javaslattevők és döntéshozók kezébe kerül a beadványunk, akik annak tartalma alapján döntenek és döntésüket feljegyzik a nyomtatványra. Hosszú, az ügyfél számára gyakran követhetetlen folyamat kezdődik, majd egyszer megszületik a végleges döntés, és tájékoztatást kapunk arról.

A MODULO egy web alapú, böngésző független alkalmazás, mely képes űrlapok elektronikus formában történő elkészítésére, megjelenítésére, támogatja az on-line kitöltést, tárolást, továbbítást, és a feldolgozási illetve döntési folyamat részleges, vagy teljes körű automatizálását. A MODULO tetszőleges külső rendszerhez illeszthető. Ez megteremti annak lehetőségét, hogy az űrlapokon megjelenő adatok más rendszerből származzanak, illetve a beadványok feldolgozása során született döntés automatikusan megjelenjen a külső rendszer adatai között.

A MODULO-t már sikerrel alkalmazzák több felsőoktatási intézményben. A több tízezer elektronikusan kitöltött és feldolgozott űrlap használatának igen pozitív tapasztalatai hatására, egyre több új űrlap készül. Megállapítható az is, hogy a MODULO használata nem csak egy-egy intézményen belül örvend egyre nagyobb népszerűségnek, ugyanis használatát egyre több felsőoktatási intézmény építi be napi folyamataiba, hogy ügymenetét hatékonyabbá, hiba mentesebbé tegye, és ezzel együtt emelje a hallgatók számára nyújtott szolgáltatásai színvonalát.

Az előadásban bemutatom az elektronikus ügyintézési folyamatot, a MODULO működését, valamint a legfontosabb funkciókat, úgymint szervezeti egységek, felhasználók és jogosultságok kezelése, űrlapok tervezése, feldolgozási szabályok működése, többnyelvűség, űrlapok kitöltése, beadványok feldolgozása, jelentések készítése.