Új eszközök és alkalmazási területek a CooSpace-ben

Golobics Pál <>
Dexter Informatikai és Tanácsadó Kft.

Az ETR évek óta már nemcsak az oktatás szervezésében, hanem az oktatási tevékenység egész folyamatában kínál megoldásokat a felsőoktatási intézmények részére. Egyik ilyen megoldásunk, az ETR CooSpace egy virtuális együttműködési teret biztosít az órai munka kiegészítésére. Olyan tanár-diák együttműködést tesz lehetővé, amely hasznosan alkalmazható a graduális képzési forma támogatójaként, valamint kulcsfontosságú segítője lehet a távoktatási formában zajló képzéseknek és keretet szolgáltathat a tisztán távoktatási rendszerben folyó oktatásnak is.

A CooSpace-nek az együttműködés áll a középpontjában. Nem egy kötött metodika mentén nyújt szolgáltatásokat, hanem rugalmas kínálatát adja azoknak az eszközöknek melyeket az oktatók, oktatásszervezők vagy tutorok válogatnak össze az adott diszciplína sajátosságainak megfelelően. A tanulási tevékenység szervezésének talán legnehezebb eleme a kommunikáció, azaz az együttműködő felek közti kapcsolattartás szabad, és ezzel együtt célszerűen rendezett támogatása. A rendszer segíti a felhasználókat az oktatási tartalom közvetítésében, a találkozási alkalmak szervezésében és nyilvántartásában, a kommunikáció fenntartásában, a feladatok és határidők számontartásában, a tudás számonkérésében.

A többéves használat és a felhasználói visszajelzések alapján számos eszközt módosítottunk, továbbfejlesztettünk a termékben, alkalmazkodva az időközben megváltozott, vagy kiegészült felhasználói elvárásoknak, valamint számos olyan új szolgáltatással egészítettük ki a rendszert, melyek a felhasználók közötti együttműködést segítik.

Előadásom első felében szeretném bemutatni magát a CooSpace rendszert, átfogóan ismertetni annak az oktatási együttműködés terén nyújtott szolgáltatásait, a rendszer működésének alapvető elemeit, majd az előadás második felében szeretnék kitérni azokra új eszközökre, melyeket az utóbbi évek tapasztalatai alapján tökéletesítettünk, illetve megemlítenék pár olyan új alkalmazási területet, melyre mi, fejlesztők, a rendszer megalkotásakor nem is gondoltunk, de a felhasználó intézmények igen.