Előadásomat egy, a Szegedi Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kara és az SZTE Egyetemi Könyvtár által közösen megálmodott, a bölcsészhallgatók számára kötelezően teljesítendő kurzus tapasztalatai és a kurzus által támasztott kihívások ihlették.
Mit tehet egy oktató, ha az előadásokra a teljes hallgatói létszám töredéke jár be?
A válasz nem is olyan egyszerű és sokkal messzebbre visz, mint elsőre gondolnánk.
Az alábbi kérdésekre próbálok válaszokat keresni előadásom során.
Merre?
Milyen megváltozott hallgatói szokásokkal kell számolnia egy oktatónak?
Milyen új oktatási módszerek állnak rendelkezésünkre, feleletként az új kihívásokra? (Kitekintés a konnektivizmus felé)
Milyen online videómegosztó eszközökből válogathat egy oktató, vagy kutató, ha előadását elérhetővé szeretné tenni az Interneten keresztül?
Van-e szükség szemléletváltásra?
Szimbiózis, hibridmegoldások
Mivel?
Kereskedelmi, tucatmegoldások: Youtube és társai (Vimeo, Dailymotion, Ning, Metacafé, Myspace, Yahoo)
Mi a fő probléma a Youtube-bal?
Ustream és Myshowroom.tv (félúton a Videotorium felé)
Igényes, tudományos videó-tartalomszolgáltatók: Youtube.edu, Videotorium
Mitől olyan jó a Videotorium?
Mit?
Hogyan tudja támogatni a hagyományos oktatást, vagy a levelezős konzultációt egy-egy online videómegosztó szolgáltatás?
e-learning, tanfolyam
Élethosszig tartó tanulás, e-portfolió
Intézeti tudásmenedzsment, belső továbbképzések
Mit tudjon?
Hozzáférés bárhonnan, bármikor
Biztonság
Igényesség
Jó visszakereshetőség (címkézés, tezaurusz)
Beágyazhatóság
Visszacsatolás biztosítása
Közösség, megosztás
Melyiket válasszam?
Ustream, Myshowroom.tv kontra Videotorium
Ustream, Myshowroom.tv:
Videotorium: a „miénk”
Kéz a kézben: adaptív választás, azaz a cél szentesíti az eszközt.
Hogyan?
Intézményi akarat
Eszközök beszerzése
Felhasználóképzés (oktatók)