Oktatói weboldalak és portálok mérési eredményeinek bemutatása

Kvaszingerné Prantner Csilla <>
Eszterházy Károly Főiskola

Az elektronikus tananyagoknak, segédleteknek, tutoriáloknak és oktatói portáloknak a tanítás-tanulás folyamatba való bevonása bizonyítottan hatékony tanulást segítő eszköz a diákok számára. Az Eszterházy Károly Főiskolán 2009-ben a főiskola által biztosított laptopok használatával kapcsolatosan történt egy felmérés, mely során arról is megkérdezték a hallgatókat, hogy a számos oktatást segítő elektronikus lehetőség közül, melyeket használják tanulásuk folyamán. Az eredmények szerint a felmérésben részt vevő hallgatók 87, 5%-a használja tanulási tevékenysége során az oktatók saját oktatói weboldalait. A felmérés eredményeinek értékei arra is rámutatnak, hogy az oktatói holnapok használata az első helyen áll, bármely más elektronikus tanulást segítő eszköz használatával szemben. 

A magas számadat ismeretében egy felmérést végeztem az oktatói weboldalak témakörében. A kutatásban arra keresem a választ, hogy ma a főiskolán oktató tanárok és óraadók hány százaléka használ saját weboldalt oktatásának segítésére, illetve kurzusainak folyamatos támogatására? A kérdőív vizsgált területei között szerepel az oktatói honlapok tartalmának felmérése is, továbbá az, hogy milyen jellegű információkat tartalmaznak és/vagy milyen szolgáltatásokat biztosítanak a jelenleg használatban lévő weboldalak, portálok? 

A kutatás célkitűzései között szerepel még az oktatói weboldalak oktatásban betöltött szerepének, használatának, hasznosságának és oktatók általi általános megítélésének feltérképezése is.

Az előadásban tehát az Eszterházy Károly Főiskolán végzett ez évi felmérések eredményeit szeretném bemutatni és elemezni az oktatói weboldalak témakörében.