Címkefelhő az internet streaming-ben
Tihanyi Péter Dr.
<>
E-Group
Garami Gábor
<>
E-Group
Szabó Áron
<>
E-Group
A magyar internetes reklámpiac folyamatosan és dinamikusan növekszik, a különböző kimutatások szerint (pl. Magyar Reklámszövetség; MagnaGlobal Forecast, stb.) a jelenleg harmadik helyen álló terület néhány éven belül a második helyre tornászhatja fel magát.
A címkefelhő segítségével a streaming tartalmak (hang, mozgókép, stb.) az idő dimenzió mentén többlet, META információkkal láthatóak el, úgy, hogy egy új dimenzió nyitható meg ez által a tartalom fogyasztók számára. A többlet információk birtokában a tartalomhoz szorosan kapcsolódó egyéb szolgáltatás értékét növelő szolgáltatások és tranzakciók végezhetőek el, úgymint: „lookup”/adatlekérdezés, adatkeresési funkció kialakítása, fizetés, aktív visszacsatolás, stb. mely lehetővé teszi az ún. mobil kereskedelem igazi használatát, annak elterjedésének elősegítését. Az adatfolyamokban ún. „tag”-elési, valamint tartalom „címkézési” és kódolási (codec) technika kerül kidolgozásra, amely a videó, hang, teletext sávok mellett egy új meta sávként jön létre, akár önálló adatfolyamként akár becsatornázva (tunnel-ezve) a már meglévő, hagyományos folyam részeként. A meta információ alapján az interaktív eszközök és az Internet segítségével azonnal m-kereskedelmi tranzakciók kezdeményezésére és teljes végrehajtására nyílik lehetőség, az integrált fizetési megoldáson keresztül.
Előadásunk ismerteti a megoldás lényegét: olyan kódoló/dekódoló eljárás (codec) , ami a folyamba helyezhetően (tagging, labeling) felismeri, hogy a felhasználót mi érdekli az adott folyamban (kattintás, érintés) és a jelzés alapján kivezeti a felhasználót a jelfolyamból (pl. marketing tranzakciót kezdeményez). Ezt a marketing „microtranzakciót”, a háttér platform regisztrálja és későbbi elszámolási okokból nyilvántartja. A tartalomszolgáltatóknál lehetőség van a marketing vagy META információk előkészítésére, majd az előkészített META információ szinkronizálásra, valamint elkódolásra kerülhet a jelfolyamban. Off-line tartalmak pl. videó megosztó, vagy digitális filmkölcsönző esetén, a tárolt tartalom lehet a már META információkkal kódolt jelfolyam is. (YouTube, DVD). A felhasználó oldalon mindig valós időben, lejátszáskor kerülnek dekódolásra és kiértékelésre a marketing információk.