Közösségi tartalomszolgáltatás a Pécsi Tudományegyetem Benedek Ferenc Jogtudományi és Közgazdaságtudományi Szakkönyvtárában

Kiss Krisztina <>
PTE Egyetemi Könyvtár

Az előadás röviden áttekinti a közösségi média elemeit, jellemzőit, speciális megjelenési formáit. Bemutatja az online közösségi hálók és az online marketing eszközök meghonosítását a magyarországi könyvtárakban és; kitér a webergonómia, a usability, a webszövegírás, a tartalom marketing, a linkhálózat építés fontosságára. Az előadásban gyakorlati példákon keresztül mutatjuk be a Pécsi Tudományegyetem könyvtárában használatos WEB 2.0 alkalmazások lehetőségeit és a webes funkciók részletezésével betekintést nyújtunk a közösségi marketing eszközrendszerébe (megjelenés az interneten, virtuális közösségek, a kommunikáció új eszközei, technológiák, látogatóink számának növelése). Ugyancsak a saját gyakorlatunkon keresztül áttekintjük az online közösségi médiumok hatékonyságát, költséggazdaságosságát, különös tekintettel a blog marketing, a Facebook marketing, az E-mail marketing, stb. adta lehetőségekre, és rövid összehasonlítjuk más egyetemi könyvtárak közösségi tartalomszolgáltató tevékenységét.