Oktatói portálok vizsgálata hallgatói szemszögből

Kvaszingerné Prantner Csilla <>
Eszterházy Károly Főiskola

A jól kialakított, jól strukturált és hasznos tartalommal bíró tanári portálok léte elengedhetetlen a „digitális kor” tanulói számára. A diákoknak megbízható és biztos kiinduló pont egy oktató igényes kivitelezésű webszájtja, ezeken az oldalakon ugyanis a tanár feltétlenül megbízható információkat, tananyagokat és segédleteket oszt meg a diákokkal. Egy ismert oktató szakmai oldala vagy linkgyűjteménye jóval hitelesebb forrás, mint bármely kereső által kidobott találati lista, vagy linkgyűjtemény.

Egy hatékony és jól működő oktatói portál kiépítéséhez az − oktatói szempontok mellett – feltétlenül ismernünk kell a hallgatók oktatói weboldalakkal szemben támasztott általános igényeit, továbbá érdekes adat lehet az oktatói weboldalak oktatásban betöltött szerepének, használatának, hasznosságának és általános megítélésének felmérése. Ugyanezen szempontok felmérése oktatói oldalról már a tavalyi év folyamán megtörtént, jelenlegi előadásomban a hallgatói oldalon előállt eredményeket szeretném ismertetni és a két oldal eredményeit összehasonlítani. A kutatásban az Eszterházy Károly Főiskola hallgatóit on-line elektronikus kérdőív formájában kérdezem, amellyel a főiskolán jelenleg használatban lévő oktatói weboldalak tartalmát, alkalmazási területeit, hatékonyságát és hasznosságát vizsgálnám.

A kutatással felmérhető a tanárok és a diákok általános igénye az oktatói portálok tartamával, megjelenésével és struktúrájával szemben, továbbá feltérképezhető, hogy mely szolgáltatások segítik optimálisan a diákok tanulási folyamatát. A felmérés szükséges ahhoz, hogy egy hasznos iránymutatást lehessen nyújtani az oktatók számára, hogy milyen tartalmakat milyen struktúrában megjelenítve szervezzenek oktatói weboldalaikra, hogy az a mai kor diákjai számára könnyen feldolgozható, könnyen kereshető formában, egy használható keretrendszerbe építve jelenjen meg magába foglalva számos innovatív webes technológiát.